Köpvillkor
Beställningar
Samtliga beställningar görs via vår hemsida www.milinjas.se. När din beställning slutförts kommer du att motta en orderbekräftelse till e-postadressen som angavs. Det är först när du mottagit en orderbekräftelse som vi bekräftat din beställning och avtal om köp träffas. Vi förbehåller oss rätten att justera din order om vi av någon anledning inte kan skicka din beställning. Om du genomfört flera separata beställningar har vi även rätt att slå ihop dessa och leverera dem i ett och samma paket.
Om din beställning innehåller felaktiga personuppgifter, eller om du som kund har betalningsanmärkningar förbehåller vi oss rätten att annullera ordern.
Produkter och priser
Alla priser på MILINJAS anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms. En fraktkostnad kan eventuellt tillkomma som avgörs av vilket fraktsätt du väljer. Samtliga priser uppdateras regelbundet utan föregående avisering.
MILINJAS kan inte säkerställa att produktbilderna återger varornas exakta fysiska utseende och egenskaper. Vi reserverar oss för prisändringar, fel i lagerstatus eller tryckfel.
Frakt & Leverans
Vi skickar alla paket med PostNord. Fraktkostnaden är 59 kr inom Sverige.
Fri frakt när du handlar för 599 kr eller mer – så passa på att fylla varukorgen! Vi skickar dina varor inom 3 arbetsdagar.
Därefter tar det cirka 1-3 dagar för Postnord att leverera. Ordrar lagda på sen fredag eller helg skickas tidigast på måndagen efter.
Ångerrätt
När du som konsument handlar varor på internet har du normalt 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Vi har valt att genom ”öppet köp” förlänga din lagstadgade ångerrätt till 30 dagar där ångerfristen gäller från den dag paketet har levererats till mottagaradressen. För att produkten ska förbli i gott skick om returnering önskas är det viktigt att bryta förpackningen med försiktighet. Produkten i dess orginalförpackning ska fraktas i ett ytterligare embalage.
Om vi tar emot en returnerad vara som anses vara skadad och minskats i säljvärde har vi rätt att dra av belopp upp till 100% av varans pris från din återbetalning.
Vid en retur står du som kund för returfrakten. Du har även ansvar för returpaketet till dess att den kommit MILINJAS tillhanda.
Reklamation
Du har givetvis rätt att reklamera en vara från oss, om du tagit emot den skadad eller felexpedierad.
Det är viktigt att du rapporterar felet till oss så snart som möjligt efter att du mottagit emballaget. För att få din reklamation godkänd måste du kontakta oss innan du skickar tillbaka din vara.
MILINJAS har rätt att neka din reklamation om orsaken bedöms vara felaktig. Vi följer alltid rekommendationerna från Allmänna Reklamationsnämnden.
Om du inte hämtar ut ditt paket
Ditt paket ligger hos postombudet i 7 dagar innan det returneras till oss. Om du inte hämtar ut ditt paket inom utsatt tid så kommer det att skickas tillbaka till MILINJAS.
Vi förbehåller oss rätten att debitera dig en kostnad på 200 kronor för att täcka vår returkostnad och administrationskostnad för de paket som har returnerats då de ej har hämtats ut inom utsatt tid.
Glöm inte att du måste hämta ut ditt paket om du vill använda din ångerrätt, och därefter returnera det enligt våra instruktioner.
Personuppgifter (GDPR)
Vi behandlar dina personuppgifter enligt GDPR. Uppgifterna används endast för att hantera din beställning. Vi delar inte dina uppgifter utan ditt samtycke.
Ändring av köpvillkor
MILINJAS förbehåller sig rätten att vidta ändringar av köpvillkoren, dessa tillämpas dock inte på redan ingångna köpavtal.
-
Exempel på produktnamn
Ordinarie pris 20 SEKOrdinarie prisEnhetspris / per -
Exempel på produktnamn
Ordinarie pris 20 SEKOrdinarie prisEnhetspris / per -
Exempel på produktnamn
Ordinarie pris 20 SEKOrdinarie prisEnhetspris / per -
Exempel på produktnamn
Ordinarie pris 20 SEKOrdinarie prisEnhetspris / per